مصرف سوسيس و شکلات در ايجاد سردردهاي ميگرني موثرند


وي با اشاره به اينکه سردردها به سه صورت تظاهر مي کنند، افزود: نوع اول؛ سر درد حاد است که بدون سابقه قبلي و به طور ناگهاني ايجاد شده و اگر در گذشته سابقه سردرد در بيمار وجود داشته باشد اين سردرد از نظر شدت و کيفيت و محل درد با سردردهاي قبلي تفاوت دارد. وي دومين دسته را سردردهاي تحت حاد ذکر کرد و گفت: سردردهاي تحت حاد معمولا سير نسبتا تدريجي دارند و در مدت چند هفته يا چند ماه بروز مي کند. اين نوع سر درد اگر در افراد مسن ديده شود و سير طولاني داشته باشد بايد جدي گرفته و بررسي کامل از آن صورت گيرد. وي خاطر نشان کرد: نوع سوم سردرد، سردردهاي مزمن است که ساليان سال وجود داشته و گاهي نيز حملات سردرد آن باعث ناراحتي و ناتواني بيمار شده ولي سير خوش خيم دارد. دکتر محمد اسلامي در خصوص درمان سردرد اظهار داشت: درمان سردرد بستگي به علت آن دارد به عنوان مثال سر درد ناشي از مننژيت، تجويز داروهاي آنتي بيوتيک مناسب و انجام عمل جراحي در اثر سردردهاي ناشي از تومور از روشهاي درماني سردردهاست.
وي در خصوص سردردهاي عصبي و ميگرن ابراز کرد: يک سري عوامل زمينه ساز وجود دارد که براي پيشگيري از اين نوع سردردها بايد عواملي مانند استرس، خستگي، گرسنگي و نور زياد را به حداقل رساند.
اين متخصص مغز و اعصاب در پايان با اشاره به اينکه بعضي از غذاها ممکن است در پيدايش سردردهاي ميگرني دخالت داشته باشند، يادآور شد: از آنجا که مصرف برخي غذاها همچون سوسيس، ژامبون، شکلات و بعضي از پنيرها در پيدايش سردرد نقش دارند لذا توصيه مي شود، بيماران از اين نوع غذاها و يا ساير غذاهايي که باعث تشديد درد آنها مي شود، خودداري کنند.
منبع: ماهنامه دنياي سلامت شماره 33